fredag 23 augusti 2019

Gratis gravidboxar - lista med bilder och länkar




Tidigt under min frus graviditet så berättade en kompis till mig att det fanns gratis boxar att beställa för gravida föräldrar. Jag blev så klart superglad, jag älskar ju gratisgrejer. Vissa paket var lätta att hitta, andra lite svårare. Nedan har jag försökt mig på en lista med bilder och länkar.

Lägg märke till att detta inlägg inte är sponsrat och att det är till för er blivande föräldrar. Något mer att komma ihåg är att många "gratis" paket kräver att man blir medlem och/eller att man uppger sin mejladress så att man får reklam framöver.

De paket som jag beställt är från följande:
  • Apoteket 
  • Apotektet Hjärtat
  • Lloyds Apotek
  • Liberoklubben
  • Pampers (via Babybox som hämtas ut i Babyland-butik)
  • Semper
  • Föräldrarguiden

Apoteket (statliga kedjan)

Länk: Apotekets gratispaket

Innehåll:
  • Bra rese-skötbord och en del småtuber med krämer
Bedömning:
  • Helt klart värt att beställa
Krav:
  • Medlemskap i Apotekets kundklubb

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Apoteket Hjärtat

Länk: Hjärtats lilla bebislåda

Innehåll:
  • Våtservetter, lite småkrämer, en liten bok och rabattkuponger
Bedömning:
  • Helt klart värt att beställa

 

Krav:
  • Medlemskap i Apoteket Hjärtats kundklubb
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lloyds Apotek (via Babybox.se)

Länk: Via Babybox.se (både Pamperspaketet och Lloyds Apotek paketet)

Innehåll:
  • Bl.a. Nappar, mjölkflaska, tidningar och krämer samt en gullig liten vit badanka
Bedömning:
  • Detta paket tyckte jag var bra och enkelt att hämta ut så beställ det!

Krav:
  • Adressuppgifter med mera behöver uppges till babybox.se, samt Medlemskap i Lloyds apotek kundklubb
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Libero-klubben

Länk: Gå med i Liberoklubben här och få gratisstartbox

Innehåll:
  • Stort blöjpaket
  • Bindor
  • Olika typer av babykrämer och oljor 
  • Litet gosedjur
  • Massor av rabattkuponger (väldigt bra)
  • Lite andra tester av Liberos produkter
  • Bra liten bok om bebisen första månader
Bedömning:
  • Mycket bra paket - skulle säga att det är det absolut bästa babypaketet som du kan beställa så kör hårt! (detta inlägg är INTE sponsrat).


Krav:
  • Medlemskap i Libero-klubben
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pampers (via Babybox.se)

Länk: Via Babybox.se (både Pamperspaketet och Lloyds Apotek paketet)

Innehåll:
  • Litet gullig vit plasanka
  • Pampersblöjor
  • Nappar
  • Våtservetter
  • Bindor
  • Mjölkflaska
  • Tidning
  • med mera
Bedömning:
  • Mycket bra innehåll, det som krävs är att man går/tar sig till en Babyland butik och hämtar ut paketet vilket kan vara omständligt.


Krav:
  • Adressuppgifter med mera behöver uppges till babybox.se, samt Medlemskap i Lloyds apotek kundklubb
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Semper (Semperklubben)

Länk: Få en gratis Semperburk här

Innehåll:
  • Fin metalllåda som man kan ha sitt Semperpulver i

Bedömning:
  • Fin metallburk med ett mått till. Själva klubben i sig verkar dock inte vara aktiv och det går inte att logga in efter att man har blivit medlem (jag klarar det i vart fall inte).
Krav:
  • Medlemskap i Semperklubben
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Föräldrarguiden

Länk: Få din gratistidning och ett par mysiga sockor här.

Innehåll:
  • En tidning
  • Ett par vita sockor sponsrade av Länsförsäkringar
Bedömning:
  • Sockorna är fina men annars är det inte mycket av värde i "paketet"



Krav:
  • Medlemskap i föräldrarguiden.se
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Övrigt tips:

Appen: Babycard och sidan babycard.se som erbjuder massor av rabatter på bland annat väldigt många e-handelssajter. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Besök gärna övriga inlägg angående graviditet på bloggen: 
Har du fler helt gratisboxar för gravida som man kan beställa!?
Hör av dig i sådana fall så kan jag lägga till dem i listan

/Livsnörden
Twitter: @livsnorden
Augusti 2019

P.S. Detta är mina högst personliga iakttagelser och jag kan mycket väl ha uppfattat något fel, var vänlig att på peka det för mig då. Jag själv beställt och mottagit samtliga paket ovan utan att respektive bolag vetat om att jag kommer att skriva om dem. Bilderna är tagna av mig själv.
Ingen typ av sponsring, affliate eller liknande förekommer, jag har alltså inte fått någon som helst ersättning för detta inlägg utan det är helt till er för er läsare.


Övriga gratis gravidboxar:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips för managementkonsulter

Här kommer en relevant lista för existerande eller blivande managementkonsulter. Den är framtagen av mig, boknörden och bygger främst på en ...