torsdag 30 maj 2019

Hur förbereda sig för dejtande?

Att tänka på innan du ger dig ut och dejtar

Det finns många saker som kan göra dig mer attraktiv på “marknaden”. 
Jag personligen förespråkar inga kroppsliga ändringar utan det allra 
viktigaste är den mentala hälsan och utstrålningen. Är du nöjd, glad 
och lycklig i dig själv så syns det och du blir betydligt mer attraktiv. 
Satsa först med att bli nöjd med så mycket som möjligt i livet så att 
en eventuell partner “bara” blir grädden på moset.

Ett tips är att ha en jämvikt mellan olika viktiga beståndsdelar i livet 
som beskrivs i inlägget; Livsbalans. Det handlar om vänner, jobb, hälsa,
bostad, familj, personlig ekonomi och egen tid. En av delarna bör inte 
vara för kraftigt dominerande eftersom det då kan skapa obalans. Är i 
princip alla pelarna på plats och du har någon typ av balans så är det 
lättare att uppnå harmoni och då utstråla en positiv aura. Du kan få tips
 om respektive del här på livsnörden.

Ytterligare ett tips är att du måste ha TID att träffa någon. Att träffa 
någon är ingenting som du gör på en handvändning utan det kräver 
en hel del planering och när du väl har träffat någon du gillar så måste 
ni kunna ha tid för varandra. Så se till så att det finns tidsluckor både 
i din egen planering och i ditt liv så att det finns plats för en eventuell 
partner rent tidsmässigt (både dejting och därefter att vara med personen).

Det kanske allra viktigaste tipset: Ge aldrig upp! Se varje dejt som 
ett lärande, hur du hela tiden kan bli bättre, skriv gärna ner dina 
upplevelser, vad gick bra, vad gick mindre bra och hur kan du förbättra 
dig till nästa gång.

Men framför allt, slappna av och ha kul!!!!

Har du redan en dejt inplanerad?
Kolla det här inlägget vad du ska tänka på precis innan du ska ut på första dejten.

/Livsnörden
@livsnorden

 P.S. Smart tips är att ha en ren och städad lägenhet (be en tjejkompis kolla igenom lägenheten om hon tycker den är ren). Frukost i kylen och naturligtvis rent och städat badrum. Gärna lite växter och några personliga saker framme som foton på familjen (be samma tjejkompis om det ser mysigt ut hemma, då kan du fixa till de värsta grejerna) men inred alltid med din smak och var alltid dig själv.



Snart kommer boxmodellen, nedan är förordet...

En av de viktigaste sakerna i livet är att dela livet med någon, det tycker i vart fall väldigt många av mina vänner. Alla vill väl ha någon att leva med som de tycker väldigt mycket om.

Jag har träffat väldigt många singlar som säger, “det finns ingen för mig”, “jag träffar aldrig någon”, “alla har redan slagit sig till ro”. Detta tröttade ut mig och jag började fundera på hur man kunde maximera antalet potentiella partners. Efter att ha testat själv, diskuterat med vänner och framför allt lyssnat på väldigt många bekanta så kom jag fram till den hållbar modell. Modellen gör inga anspråk på att en person som använder sig av den kommer att träffa “den rätta” men modellen hjälper definitivt alla att träffa fler potentiella partners.

Nu kan jag svara alla klagande singlar med “vilka boxar använder du dig av”? istället för att bara stämma in i klagosången. När jag själv testade modellen så fungerade den direkt och många av mina bekanta oavsett ålder och kön har visat stort intresse och tror på modellen.

Testa den du med och se hur resultatet snabbt förbättras!

Modellen kan förhoppningsvis hjälpa många singlar därute till ett lyckligare och härligare liv!
Lycka till och kom gärna med feedback!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips för managementkonsulter

Här kommer en relevant lista för existerande eller blivande managementkonsulter. Den är framtagen av mig, boknörden och bygger främst på en ...