söndag 2 juni 2019

Böcker om dejting

Vilka böcker ska du läsa om dejting?

Det finns inget rätt svar på den frågan och nya böcker kommer ständigt.
Jag har dock valt fyra stycken som är lite olika, kolla vilken som passar dig bäst!

Alla får ligga - av Henrik Fexeus

En utmärkt bok som jag en fick en jul av min mamma, hon tyckte 
nog att jag borde dejta mer. Har börjat läsa den flera gånger men 
bara efter några sidor har jag lärt mig något nytt som gjort så att 
jag inte behöver läsa mer i boken på ett tag...

Alla får ligga : strategier i förförelsekonst för den moderna gentlemannen och kvinnan

Män är från Mars och Kvinnor är från Venus - av John Gray

En klassiker som beskriver typiska manliga och kvinnliga beteenden i en 
relation. Kan ge mycket grundkunskap om de olika könens beteenden i 
olika situationer men kom ihåg att boken dels börjar få en del år på 
nacken och att den är amerikansk.
Du kan läsa en recension av boken här.
 

Hemligheten - av Dan Josefsson & Egil Linge

En bok som beskriver hur barndomen spelar in även i en vuxens persons 
kärleksrelationer. Huvudbudskapet är att du ska våga testa något nytt och 
göra på ett sätt som du inte brukar. Gör du det så kan det ske remarkabla 
resultat. T.ex. om du alltid har för vana att inte gå på en andra dejt med en 
potentiell partner eftersom du inte tycker personen verkar kul så testa att 
just gå på en dejt till! 
Simpla tips kan tyckas men något tänkvärt finns i den.

Hemligheten : från ögonkast till varaktig relation

Spelet (The Game) - av Neil Strauss

Den amerikanska klassikern om hur ett gäng nördar lär sig flirta och 
får hur mycket ligg som helst. Många lärdomar finns i boken så som 
användandet av en “wingman”, en kompis som backar upp dig när 
du är ute och flirtar.

Spelet : En inträngande analys av raggningsexperternas hemliga sällskap

Vilka dejtingböcker skulle du vilja rekommendera? Kommentera gärna!

/Livsnörden
@livsnorden 

Detta är ett inlägg som handlar om Nära Relationer. 
Läs mer om nära relationer på Livsnördens sida om just det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips för managementkonsulter

Här kommer en relevant lista för existerande eller blivande managementkonsulter. Den är framtagen av mig, boknörden och bygger främst på en ...