onsdag 23 oktober 2019

12 veckor efter ankomst

Söndag 0630, 20 oktober


Du vet den där känslan av att inte hinna med, att ha alla de där grejerna över dig som du borde göra.

Den där listan på allt som du lovat att leverera, det där oket som tynger axlarna.

Vetskapen om att din tid är förgänglig att din lediga morgonstund som är en kombination av din fritid, möjlighet att jobba ikapp och beta av listan kan ta slut på ett ögonblick, precis när som helst.

Ett kort andetag eller en rop från sovrummet så är din stund över. 
Självklart är det det mysigaste som finns och inget går upp mot att hålla sin egna nyfödda son i famnen. Det är jobbet som tynger och kravet att leverera så mycket. Eller rättare sagt mig själv och min oförmåga att säga nej och istället försöka lösa alla knutar och problem som dyker upp.

Tusan, måste hämta telefonen vid sängen för att kunna logga in på jobbdatorn. Får inte väcka familjen där inne. Får smyga… ligger en fräsch delårsrapport bredvid mig… jag frestas… ska jag ta och läsa den istället, det vore både intressant och lättare, eller ska jag smyga in i sovrummet…. jag smyger...tassar in...

/Livsnörden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips för managementkonsulter

Här kommer en relevant lista för existerande eller blivande managementkonsulter. Den är framtagen av mig, boknörden och bygger främst på en ...