fredag 7 juni 2019

Korgen - massor av möjligheter

Planerad dejting och singelträffar

Detta är den inledande beskrivningen av den fjärde boxen i boxmodellen, vars hela upplägg beskrivs i det här inlägget. Detta den fjärde Boxen som jag beskriver är Korgen - högen med möjligheter.

I tidigare inlägg så har jag beskrivit Joker-boxen, recycling-boxen och pipeline. Det är fortsatt så, desto fler boxar du jobbar med desto högre blir sannolikheten att du får gå på en dejt.

Korgen och dess namn

Korgen har fått dess namn från de i närmast oändliga möjligheterna som finns med denna box. Här ingår nämligen bland annat internet-dejting, dejting-appar och singelresor. Jag ser framför mig en stor korg med spelkort men istället för vanliga spelkort så är det bilder på potentiella dejter som jag lyfter upp, ett efter ett. En del säger, "jag vägrar gå med i en dejting-sida", javisst säger ja då, men då väljer du bort en av boxarna och desto fler boxar du jobbar med desto större är möjligheterna att få gå på dejt. Naturligtvis ska det alltid kännas ok att jobba med de olika boxarna och gillar man inte en del så kan man självklart skippa den eller bara hämta inspiration.

Dejtingsajter

Det finns en uppsjö med olika dejtingsajter och det kommer nya löpande. Innan du lägger upp dig på en sida, googla runt lite, prata med vänner och bekanta vad som gäller för tillfället för det kan skifta. Stora sajter är: match.com (som ingår i samma företag som Tinder), Tinder, HappyPancake, Elitsinglar med flera. Här är en externlänk där dessa beskrivs mer: http://www.dejtingsajt.com/ (ej sponsrat inlägg). Dessutom har bl.a. Facebook börjat med en dejtingapplikation.
I ett inlägg längre fram så ger jag tips på vad du ska tänka på när du lägger upp en profil på en dejtingsida.

Nischade dejtingsajter

Va många kanske inte vet är att det finns nischade dejtingsajter. Jag har ett kompispar som träffade varandra på en kristen dejtingsajt och som nu är gifta och har barn. Ett annat par som jag känner träffade varandra på en judisk dejtingsajt. Kolla om det finns något nischat för just dig.

Singelresor

Det finns andra typer av aktiviteter i "korgen" än dejtingappar. En grej är att försöka delta på planerade singelaktiviteter. Det kan vara allt från speed-dating till löpgrupper för singlar och singelfester. En bra grej är de så kallade vuxenresorna till Frankrike. Det låter kanske konstigt men i Frankrike finns det en organisation som heter UCPA (ej sponsrat inlägg). UCPA är franska organisationen för sport- och friluftsliv. Där kan man åka på vuxenläger där man kombinerar enkelt boende med helpension och en sportig aktivitet. Det är allt från skidåkning till surfing. Jag har själv åkt på det och det är inte officiellt en singelresa men det är väldigt många singlar som åker dit och det är ofta väldigt roligt.

Exempel:
Jag har en bekant som väldigt gärna ville träffa någon. Han jobbade i flera boxar och bestämde sig för att åka på en UCPA-resa och windsurfa. Väl där så var det en svensk singeltjej. Han sa då "jag visste direkt vem jag skulle prata med". Nu är de snart gifta och väntar barn. Till storyn hör att hon är en ganska blyg person och nästan tvingats med av sina kompisar och tack vare att hon våga kliva ur sin comfort-zone så lever hon nu ett lyckligt familjeliv.

Redo att börja dejta nu? Tänk då på detta:

Ha kul, tro inte att du ska träffa din livskamrat redan på nästa dejt utan slappna av och gå in för att ha en rolig dejt, en rolig resa och fokusera på det!
Och du, boxmodellen funkar!
Jag är själv nu lycklig gift och kommer i de kommande inläggen beskriva hur man håller relationen levande!

Har du fler tips som du vill dela med dig av? Kommentera gärna!

/Livsnörden
@livsnorden
juni 2019

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips för managementkonsulter

Här kommer en relevant lista för existerande eller blivande managementkonsulter. Den är framtagen av mig, boknörden och bygger främst på en ...