måndag 26 augusti 2019

Pappablogg - behövs det?

Pappablogg som faktiskt ger värde. Pappablogg behövs inte däremot behövs 
bra och konkreta tips till pappor.
Nätet formligen översvämmas av mammabloggar och mammasajter, 
det finns till och med papperstidningar som riktar sig till mammor ”mama”.  
Pappabloggar då finns det? Jag har googlat och sökt och visst dyker det upp vissa men de 
är oftast gamla och uppdateras inte löpande. Beror det på att pappor inte bryr sig eller inte 
vill ta ansvar för barnet? 
Nej, inte alls tror jag, jag tror snarare att pappor inte vill läsa om blöjbyten, vilken fin dag 
det är eller vilka skor som passar till vilken kjol. Min kanske helt felaktiga iakttagelse är att 
män i allmänhet är mer konkreta och ser föräldraskapet som en del av det vanliga livet och 
inte en specifik avgränsad del. Så är det i vart fall för mig. Idag träffade jag en killkompis 
som ska ha sitt första barn i november och det verkade som om det finns många 
informationsluckor att fylla, så när jag skriver om tips för kommande och nyblivna pappor 
så har jag honom i åtanke.

Det är min bestämda uppfattning att en specifik pappablogg inte behövs eftersom 
den snabbt skulle bli irrelevant. Det som däremot behövs är konkreta listor, tips 
och information om relevanta händelser. 
Det är dock bara delar av det stora livet, livet som är värt att älska och försöka 
dra så mycket nytta av som möjligt;
därför finns alla dessa pappatips på min blogg; Livsnörden!

Bloggen Livsnörden försöker fånga upp många aspekter i livet även om tyngdpunkten 
ligger på händelser som vanligtvis inträffar mellan 20-45 års ålder. På bloggen kan du 
även få tips på hur du ska träffa någon att dela ditt liv med (dejtingtips); se länkar nedan;
Dessutom kommer det vara en del recepttips på både bröd och varmrätter 
med tyngdpunkt på enkla och lättlagade rätter. Se länkar nedan:
Men, mitt stora intresse för aktier/sparande och investeringar kommer att lysa 
igenom med inlägg. Även böcker om och tips för personlig utveckling kommer 
att tas upp. Hela bloggen handlar om att få balans i livet och få med 

Som sagt fokus och målet med bloggen är dock att den ska hjälpa dig, 
ge dig inspiration för att ge dig ett så bra liv som möjligt. 

Saknar du något? Kommentera gärna!

Hoppas att du får stor glädje av bloggen 
och tack för att du har läst så långt!

/Livsnörden

Twitter: @livsnorden
augusti 2019

P.S. Detta inlägg är inte sponsrat på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Boktips för managementkonsulter

Här kommer en relevant lista för existerande eller blivande managementkonsulter. Den är framtagen av mig, boknörden och bygger främst på en ...